I love the way you lie

hmm, antalet läsare sjunker. Fast jag har faktiskt inte skrivit något vettigt överhuvudtaget på ett tag, så jag får väll skylla mig själv antar jag. Men tänkte försöka slänga upp en text jag skrivit här nu, men de tar så lång tid att komma på vad man ska skriva om, men sen.. är de inga problem ! Hmm.. vad finns det att säga?


Kategori: Texter jag skrivit.
Hon går igenom en stad, en stad hon så väl känner igen, men som hon egentligen inte känner alls. Hon andas in den friska luften, ler lite. Det är någonting som ligger i luften, någonting tungt. Som samtidigt omfamnar henne.
Han sitter vid sin dator, med telefonen i handen. Ska han skicka eller inte? Allting är så nytt för honom.
Hennes telefon vibrerar, han. hon ler. I smset står det; Hej, vad gör du? :) Hon blir varm i hela kroppen vid tanken på honom.
Fan vad lång tid de tar, ska hon svara idag eller?
Hej, jag går omkring, vad gör du själv?
Ingenting, typ chillar
okej, mysigt ;)
Ja, visst är de det ;)
Deras fingrar liksom, leker över telefonens knappar.
Jag undrar om han gillar mig? Vad ska jag svara?
Ska jag flirta med henne eller inte? Shit vad är de som händer?
Ibland går allting så snabbt, och ibland gillar man det, flirtar vidare, har kul, lever livet, Men vad händer när andras åsikter kommer in i blden?
Hon berättar för en kompis om honom, berättar, ler och är glad, men kompisen reagerar annorlunda : USCH?? med honom?!
Vad gör man i en situation som den? För när allt kommer till en viss punkt, så kommer andras åsikter att blandas in. Ska man spela med och säga; Ja men usch, tror jag spyr! Eller ska man stå för sin sak? personligen står jag upp för mig själv men det finns ju dom som inte kan det ? Som inte orkar stå emot? Grupptrycket och andras åsikter kan faktiskt förstöra en bit av en människas liv om man låter trycket bryta ner en, så jag funderar nu.. Alla som fäller sådana kommentarer utan att tänka sig för ; Är de verkligen värt det? Ska andra människor faktiskt få förstöra för (i detta fall) två människor, som håller på att bli kära, bara genom att fälla kommentarer? Skratta åt dem? dessa männskor som gör detta, kanske faktiskt inte alls tänker på det så, att dom faktiskt kan förstöra, men de går att se en situation ur olika synviklar. SÅ vad ska man göra åt problemet? Är de människorna i sig som ska tuffa till sig, eller kan folk faktiskt tänka till innan dom öppnar sina munnar & säger något sjukt onödigt?




Andra människors åsikter kommer alltid att vara en del av sitt liv, dom kommer alltid att finnas där, men tuffa till er, skit i vad andra tycker, och låt inte dem göra valet åt dig, för de är du som ska leva med det sen. Oavsett om de är positivt eller inte.

Kommentarer
Postat av: F R I D A-what it's like to be me

hm, hände mig, det var så bra, men kommentarern förstörde det.

2010-08-18 @ 21:32:35
URL: http://fridamarklind.blogg.se/
Postat av: Felicia

Nu är finalisterna till "veckans blogg" uppe, kolla in om det blev du! :)

2010-08-19 @ 12:03:47
URL: http://feliciafahlander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0