Nyvaaken renee (y)


haha mooongo bild!


hmm, ska ja lägga mig o sova igen eller gå upp till skolan?



hur tråkigt de än är... får jag nog gå upp! suuuck-


hmm, min dag? vi skiter i den för den är så totalt ointressant anyway! har faktiskt inte så mycket att säga övrigt heller, sverigedemokraterna och politik har jag tjaffsat klart om.. jag delar inte din åsikt, men jag är berädd att dö för din rätt att framföra dem. kanske? Jag har skrivit om andra chanser.. kriminalitet, osv osv, börjar få slut på ideer ju! tror nog att jag ska slänga in en text som jag har skrivit, eller ett utdrag av ngt, jag vet inte.. hmm. det får bli en egen skriven text, en mycket mycket gammal sådan, tror att jag var ca 10 - 11 när jag skrev den?

Del 1 av 3. Shanes hemlighet.
Varför gjorde hon så? Varför betedde hon sig som hon gjorde? Det var inte vad hon själv ville, han var inte den hon själv ville vara i skolan, kanske betedde den lilla flickan sig så på bortaplan eftersom att hon kunde, hemma hade hon aldrig vågat.
Shane tittade sig själv i spegeln, hon hade två stora revor i ansiktet, och hennes blick var aldeless dimmig, hon såg för sig själv handen som kom farande, sina egna händer som varit knutna. En obehaglig känsla gick igenom kroppen på henne och med ens var hon helt yr, hon han precis tänka att smällen hon gav henne var hon förtjänt av, så som hon betedde sig, innan hon föll ihop på badrumsgolvet.
Shane vaknade med ett ryck, hon hade den där obehagliga känslan av att något inte var rätt isande längs ryggraden, hon var aldeless kalsvettig från den hemska mardrömmen hon inte ens kom ihåg, hon befann sig i totalt mörker. Hur länge hade hon legat där? Hon reste sig upp på darriga ben och önskade att detta aldrig hade inträffat, ännu en plisanmälning bakom ryggen, Great!
Hon hörde hur telefonen började ringa i hallen. En ilning gick genom hela kroppen, nu skulle de få veta allt, kunde dom inte ha ringt lite senare? Hon hatade den äckliga ringtonen, ville kasta hemtelefonen i väggen varje gång det ringde, men hennes mamma skulle bli vansinnig.
Ringningarna upphörde och byttes ut mot röster
- Hon gjorde vad sa du?! Okej inga problem jag tar hand om det...
Helvete! Nu var hon fast, det visste hon, det var hennes far som hade svarat, han är värst, och hon visste också att i vilken sekund som helst skulle..
- Ditt äckliga lilla luder
... han säga något till henne. Hon suckade. Hade haft rätt igen, han nästan väste fram orden genom dörrspringan till toaletten. Han lät nästan som en orm, som Shane lätt skulle kunna hugga huvudet av. Hon öppnade badrumsdörren och visste att från och med att hon öppnat badrumsdörren, skulle hon inte vara vid medvetande på väldigt länge. Det sista hon tänkte var att hennes lärare skulle bli skit sur om hon inte gjorde klart uppsattsen ikväll, men i kväll skulle hon vara upptagen med att få stryk, hon tänkte att hon kanske kunde spela in sin far medans hans sko krossade hennes näsben och hans nävar slog henne i magen medans hon låg på golvet helt likgiltig utan känsel, skulle det vara en upsatts nog för hennes lärare eller skulle hon misslyckas med det också?

Detta var hennes hemlighet, hemligheten av hennes banala liv, ingen skulle någonsin få veta, i skolan var hon den tuffa och hemma den sönderslagna. Det var ett skildrande liv hon levde det visste hon, men ingen skulle någonsin få reda på hennes hemlighet, hon skulle dö med den. Allt för att behålla sin heder. Eller åtminstone lite utav den.


//Random texter jag skrivit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0